loading...

پروتئین ما ، با ما بهترین باشید.

بازدید : 35

طرز تهیه ی رولت بادمجان به همراه گوشت:

رولت بادمجان یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و مقوی است که اگر از طرفداران بادمجان باشید و نسبت به آن حساسیت نداشته باشید، بدون شک از طعم فوق العاده ی آن لذت خواهید برد. این غذای خوشمزه را می توانید در یک مدت زمان کوتاه و بدون اینکه وقت زیادی برای آن صرف کنید، آماده کنید. در این مطلب قصد داریم دستور پخت رولت بادمجان به همراه گوشت را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم.

 

رولت بادمجان 165341

 

مواد لازم برای تهیه ی رولت بادمجان به همراه گوشت:

گوشت چرخ کرده 300 گرم

بادمجان 3 عدد بزرگ

فلفل دلمه ای 1 عدد

پنیر پیتزا به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

رب انار 2 قاشق چایخوری

نمک، فلفل، پودر تخم گشنیز به مقدار لازم

روغن به مقدار کافی

پیاز یک عدد متوسط

آب یک فنجان

 

رولت بادمجان 86416854

طرز تهیه ی رولت بادمجان به همراه گوشت:

در ابتدا باید بادمجان ها را پوست کنده و آنها را بصورت ورقه های کوچک در بیاورید سپس کمی نمک به آنها اضافه کنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت نمک بر روی آنها بماند.

سپس پیازها را خورد کرده و پس از اینکه کمی پیازها سبک شدن فلفل دلمه ای ها را نیز به آن اضافه کنید و اجازه دهید که کاملا سرخ شوند، پس از اینکه سرخ شدند گوشت را به آنها اضافه کنید، بعد از اینکه گوشت کمی سرخ شد و تغییر رنگ داد ادویه ها را به آن اضافه کنید و اجازه دهید که گوشت شما کاملا سرخ شود و پس از چند دقیقه رب را به آن اضافه کنید و بعد از حدود 2 الی 3 دقیقه نمک و یک فنجان آب جوش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید که حدود 15 دقیقه گوشت شما با درجه حرارت متوسط پخته شود.

در این بین که گوشت در حال آماده شدن است، بادمجانها را سرخ کنید و اجازه دهید که آنه سرد شود، پس از آماده شدن گوشت، باید رولت بادمجان را آماده کنید، بادمجان ها را که بصورت ورقه ها نازک بریده اید بصورت بعلاوه روی هم قرار دهید و کمی گوشت روی آن بگذارید و سپس کمی پنیر پیتزا روی آن بریزید حال باید بادمجان ها را روی هم بیاورید و با یک خلال دندان آنها را فیکس کنید.

پس از اینکه تمامی رولت ها پیچیده شدن، انها را درون یک ماهیتابه گذاشته و یک فنجان آب به همراه دو قاشق چایخوری رب انار و یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و اجازه دهید که با شعله ی ملایم آماده شود هنگامی که سس رولت کمی غلیظ شد، غذای شما آماده است و می توانید آن را سرو کنید.

 

نکاتی که هنگام تهیه ی رولت بادمجان به همراه گوشت باید در نظر داشته باشید:

شما می توانید قبل از اینکه بادمجان ها را سرخ  کنید، به مدت  10 دقیقه آنها را درون فر قرار دهید و سپس آنها را سرخ کنید، این کار باعث می شود که بادمجان موقع سرخ شدن هیچ روغن اضافی به خود نگیرد.

این غذا را می توانید علاوه بر قابلمه و ماهیتابه در فر نیز آماده کنید، به مدت 30 دقیقه با درجه حرارت 150 درجه ی سانتی گراد.

پس از سرخ کردن بادمجان ها آنها را بر روی یک دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن آنها گرفته شود.

سعی کنید از گوشتی استفاده کنید که چربی بسیار کمی دارد، زیرا این غذا بخاطر وجود بادمجان سرخ شده چرب می باشد، اگر درصد چربی گوشت نیز بالا باشد، طعم خوبی نخواهد داشت.

حتما نمک را پس از اینکه رب را به گوشت اضافه کردید ، به غذا اضافه کنید تا گوشت شما سفت نشود.

lopas یکشنبه 17 شهریور 1398 زمان : 7:56 نظرات (0)
بازدید : 39

خوراک سیرابی چرخ شده به همراه سیب زمینی یکی از غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی است که امروز قصد داریم طرز تهیه آن را  در اختیار شما قرار دهیم، شاید برایتان جالب باشد که بدانید سیرابی دارای ارزش غذایی بسیار بالایی می باشد و می تواند در درمان بسیاری از بیماری ها و ضعف های بدنی به ما کمک کنند که در مقالات بعدی به آنها اشاره خواهیم کرد، ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره خرید سیرابی و نحوه طبخ غذای خوشمزه و لذیذ خوراک سیرابی چرخ شده را به شما آموزش دهیم در ابتدا توضیحاتی درباره سیرابی که بسیار ضروری و مهم هستند را ذکر می کنیم.

 

 در هنگام خرید سیرابی باید به یک سری از نکات توجه کنید:

 نکته اول اینکه  چه زمانی قصد خرید سیرابی را دارید اگر شما می خواهید در فصل زمستان و در ابتدای فصل بهار سیرابی را خریداری کنید و از آن استفاده کنید به این نکته توجه کنید که رنگ سیرابی تیره تر خواهد بود که علت آن  تغذیه دام ها می باشد اما اگر در فصل تابستان و پاییز  قصد خرید سیرابی را دارید، باید به این نکته توجه کنید به علت اینکه تغذیه دام نسبت به فصل زمستان و ابتدای بهار تازه تر می باشد در نتیجه رنگ سیرابی نیز روشن تر خواهد بود.

خوراک سیرابی 1555

 لازم برای تهیه خوراک سیرابی چرخ شده:

  •  پیاز متوسط ۲ عدد
  •   سیر ۱ حبه
  •  سیب زمینی توجه به سلیقه خود یک عدد
  •  نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  •  سیرابی یک عدد
  • روغن به مقدار لازم
  •  آب یک فنجان

خوراک سیرابی 541514

 

 طرز تهیه خوراک سیرابی چرخ شده به همراه سیب زمینی:

برای پخت خوراک سیرابی چرخ شده، در ابتدا باید پیاز را سرخ کرده و سپس سیر را به آن اضافه کنید، پس از اینکه سیر و پیاز طلایی شدند می توانیم سیرابی چرخ کرده را به آن اضافه کنید و به حدی مواد را تفت دهید که سیرابی نیز به همراه پیاز و سیر سرخ شود، سپس می‌توانید ادویه‌ها را به آن به مقدار لازم اضافه کنید، پس از اینکه ادویه ها را به آن اضافه کردید، یک فنجان آب را به آن اضافه می کنید و سپس درب ماهیتابه را می گذارید و اجازه می دهید که حدود نیم ساعت الی ۴۵ دقیقه با درجه حرارت متوسط سیرابی پخته شود، در این بین که سیرابی در حال پختن است شما می توانید سیب زمینی ها را به سلیقه ی خود خرد کرده و سپس آنها را سرخ کنید و پس از اینکه سیرابی شما آماده شد می توانید سیب زمینی ها را به آن اضافه کرده و غذای خود را سرو کنید.

 سرو غذای خوراک سیرابی چرخ شده به صورت کاملا سلیقه ای می باشد عده‌ای دوست دارند چه خوراک سیرابی را به همراه نان باگت و گوجه و خیار شور مصرف کنند وحید دیگر ترجیح می دهند که آن را با نان لواش مصرف کنند همه چیز بستگی به ذائقه شما دارد.

 شاید بهتر باشد این نکات را ذکر کنیم که سیرابی دارای کلسترول بسیار بالایی است و علاوه بر اینکه دارای خواص فوق العاده زیادی برای بدن و سلامتی انسان می باشد مصرف بیش از اندازه ی آن می تواند به سلامت بدن شما آسیب جدی وارد کند، مصرف بیش از حد سیرابی باعث می شود که رگها و عروق خونی بدن شما مسدود شوند و در نتیجه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی در شما افزایش می یابد، بنابراین به شما توصیه می کنیم که در هفته یک الی دو بار از این غذای لذیذ و خوشمزه و سیرابی استفاده کنید.

 اما مصرف سیرابی و جای دادن آن در رژیم غذایی یکی از کارهای ضروری است که باید حتماً انجام دهید، زیرا: سیرابی می تواند سلامت بدن شما را تضمین کند.

اضافه کردن رب و فلفل دلمه ای خوراک سیرابی چرخ شده کاملا سلیقه ای می باشد.

lopas جمعه 15 شهریور 1398 زمان : 15:23 نظرات (0)
بازدید : 47

باقالی پلو یکی از غذاهای سنتی ایران است که با گوشت گردن و راسته گوسفندی پخته می شود اما اگر بخواهیم گوشت مناسبی را برای تهیه ی این غذا انتخاب کنیم بهترین‌گزینه ماهیچه گوسفندی می باشد.

 یکی از نکاتی که باعث می شود که گوشت ماهیچه لذیذ تر و لطیف تر پخته شود بهتر است آن را به جای اینکه در زودپز بگذارید تا پخته شود در قابلمه بگذارید و اجازه دهید به آرامی پخته شود,  توجه داشته باشید گوشتی که برای باقالی پلو تهیه می‌کنید بهتر است که دارای استخوان  باشد، زیرا:  مواد مغذی که داخل استخوان است باعث می شود علاوه بر این که خاصیت آن گوشت و غذا بیشتر شده طعم لذیذتر و خوشمزه تری را به گوشت شما خواهد داد.

باقالی پلو با ماهیچه 65165341

 برای تهیه این غذای خوشمزه باید یکسری نکات را در نظر داشته باشید که پیش از معرفی مواد لازم برای تهیه باقالی پلو و دستور پخت آن بهتر است به آنها اشاره کنیم.

  •  اگر از باقالی خشک استفاده می‌کنید بهتر است پیش از آنکه باقالی را به برنج اضافه کنید آن را برای حدود نیم ساعت بخیسانید.
  •  برای اینکه زعفران شما عطر و رنگ بیشتری داشته باشد پس از ساییده شدن زعفران به آن چند قالب یخ کوچک اضافه کنید و اجازه دهید که یخ ها آب شوند در نتیجه خواهید دید که زعفران شما رنگ طبیعی تر و عطر و بوی بسیار بهتری خواهد داشت.
  •  مقدار باقالی که  برای پخت این غذا استفاده می کنید باید نصف مقدار برنجی باشد که در نظر گرفته اید.
  • عده ای ممکن است عطر و بوی زعفران را در غذا را دوست نداشته باشند شما به جای استفاده از زعفران می توانید از رب گوجه فرنگی استفاده کنید.
  •  و نکته آخر اینکه اگر دوست دارید غذای شما لذیذتر و خوشمزه تر باشد می‌توانید هنگام  پخته شدن ماهیچه به آن یک الی ۲ عدد ساقه کرفس نیز اضافه کنید.

باقالی پلو با ماهیچه

 حال در زیر قصد داریم مواد لازم برای تهیه باقالی پلو با ماهیچه:

 

  •  زعفران دم کرده
  •  سیر ۲ حبه 
  • شوید خشک شده یا تازه به مقدار لازم
  • گرد لیمو و یا آب لیمو به مقدار کافی
  •  ماهیچه گوسفندی به تعداد لازم
  •  پیاز ۱ عدد
  •   برنج ۳ پیمانه
  •  باقالی یک و نیم پیمانه
  •  فلفل سیاه و زردچوبه و دارچین به مقدار لازم

 

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه:

 برای تهیه این غذای لذیذ در ابتدا باید گوشت ماهیچه را تمیز کنید و چربی های آن را جدا کنید، سپس اجازه دهید که پیاز ها سرخ شوند و پس از آنکه پیاز ها کاملا طلایی شوند سپس گوشت ماهیچه را به آن اضافه کنید و پس از اینکه آنها را با یکدیگر تفت دادید ،  سیر را به آن اضافه کرده و تمامی ادویه ها به جز نمک و زعفران را ماهیچه اضافه کنید و سپس پس از اینکه کمی سرخ شد گرد لیمو را به آن اضافه کرده و به مقدار لازم آب بر روی ماهیچه ها بریزید، آب که جوش آمد بهتر است زیرا شعله آن را کم کنید و حدود سه ساعت اجازه دهید که ماهیچه ها به طور کامل پخته شود،  پس از حدود ۲ و نیم ساعت زعفران و نمک را به ماهیچه ها اضافه کنید و اجازه دهید که نیم ساعت دیگر با حرارت بسیار کم پخته شوند.

 در این بین ماهیچه ها در حال آماده شدن است بهتر است برنج خود را خیس کنید آب را برای آماده کردن برنج بر روی اجاق گاز بگذارید،  پس از اینکه آب جوش آمد برنج ها به همراه نمک و آبلیمو به آن اضافه کنید،  پس از اینکه برنج شما کمی نرم شد بهتر است باقالی ها را به آن اضافه کنید  و آن را همراه با برنج آبکش کنید،  هنگامی که برنج آبکش کردید،  شوید را به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید تا شوید با برنج و باقالی ها مخلوط شود،  و سپس می‌توانید برنج را دم کنید و اجازه دهید حدود نیم ساعت الی ۴۵ دقیقه برنج دم بکشد.

lopas پنجشنبه 14 شهریور 1398 زمان : 7:31 نظرات (0)
بازدید : 39

مایه کباب کوبیده رژیمی بهترین گزینه برای کسانی است که به این غذای محبوب علاقه دارند ولی به علت چرب بودن آن نمی توانند آن را مصرف کنند. معمولاً در مایه کباب کوبیده های معمولی مقدار زیادی چربی همراه گوشت چرخ می شود؛ اما مایه کباب کوبیده در انواع مختلف وجود دارد و هر کدام را که دوست داشته باشید می توانید به صورت آماده تهیه کرده و مصرف کنید. به عنوان مثال می توانید از مایه کباب کوبیده شترمرغ استفاده کنید و از خواص بی نظیر این نوع گوشت بهره مند شوید. همچنین مایه کباب کوبیده بوقلمون یک غذای خوش مزه را برای شما به ارمغان می آورد.

 

مایه کباب کوبیده رژیمی چیست؟

کباب کوبیده یک غذای سنتی و پرطرفدار ایرانی است که اکثر افراد آن را می پسندند. آماده کردن مواد اولیه این کباب چندان هم کار راحتی نیست. از این رو می توان آن را به صورت آماده تهیه کرد. مایه کباب کوبیده رژیمی از گوشت کم چرب تهیه شده و برای کسانی که مشکل کلسترول بالا و چاقی دارند گزینه ای عالی است که بتوانند غذای مورد علاقه ی خود را بدون استرس نوش جان کنند.

گوشت بوقلمون و شترمرغ نیز جزو محصولاتی است که خواص زیادی دارند و می توان از آن ها در تهیه کباب کوبیده استفاده کرد. شترمرغ آهن زیادی دارد و یکی از مغذی ترین گوشت هایی است که برای تمام سنین مناسب است. همچنین افرادی که با خوردن گوشت قرمز مشکل دارند می توانند این گوشت را با همان خواص ولی سبک تر مصرف کنند.

کباب کوبیده های متنوعی را می توان با مایه کباب کوبیده شترمرغ، مایه کباب کوبیده رژیمی گوشت قرمز و مایه کباب کوبیده بوقلمون تدارک دید.

مایه کوبیده

خرید اینترنتی مایه کباب کوبیده رژیمی

اگر شما هم دوست دارید یک کباب کوبیده ی خانگی را برای عزیزانتان تدارک ببینید، بهتر است به جای چرخ کردن مقدار زیادی گوشت، به سراغ مایه کباب کوبیده آماده بروید. امروزه تکنولوژی های روز دنیا به کمک بشر آمده است تا هر چه سریع تر و راحت تر اقدام به تهیه ی مواد غذایی مورد نیاز خود کنند. فروشگاه های اینترنتی به شما کمک می کند تا در خانه ی خود بنشینید و در اسرع وقت خرید محصولات مورد نیاز خود را انجام دهید. انواع مایه کباب کوبیده مانند مایه کباب کوبیده رژیمی، مایه کباب کوبیده بوقلمون و مایه کباب کوبیده شترمرغ را می توانید در سایت های فروشگاهی اینترنتی خریداری کرده و درب منزل خود تحویل بگیرید.

خرید اینترنتی باعث شده تا وقت شما در فروشگاه های مختلف هدر نرود و بتوانید سریع تر محصولات مورد نیاز خود را خرید کنید. این نوع خرید به خصوص برای کسانی که مشکل کمبود وقت دارند بسیار مناسب است تا در هر جایی که فرصت داشتند در زمانی کم محصولات مورد نیاز خود را انتخاب کرده و با یک کلیک آن را خریداری کنند.

ممکن است برای خرید محصولاتی مانند گوشت و فراورده های گوشتی نگران باشید که در زمان تحویل سلامت و تازگی خود را حفظ نکرده باشد؛ اما در فروشگاه های اینترنتی معتبر این مشکلات به وجود نمی آید و فرآیند نگهداری و حمل این مواد غذایی کاملاً ساماندهی شده و استاندارد صورت می گیرد. این محصولات توسط وسایل نقلیه ی سردخانه دار حمل می شود و شما آن را کاملاً تازه و سالم تحویل می گیرید. حتی می توانید اگر مایه کباب کوبیده رژیمی که خریداری کرده اید کیفیت مناسب را ندارد آن را پس بفرستید.

مایه کوبیده 41653

مزایای استفاده از مایه کباب کوبیده رژیمی به صورت آماده

ممکن است به این فکر بیفتید که مایه کباب کوبیده مورد نیاز را خودتان تهیه کنید؛ اما برای چرخ کردن گوشت باید مدت زمان زیادی وقت صرف کنید. همچنین نمی توان مقدار کمی گوشت را یک بار چرخ کرد و نیاز به گوشت زیادی است تا چرخ گوشت شما به راحتی آن را چرخ کند و بتوانید یک کباب کوبیده خوشمزه به کمک آن درست کنید. همچنین ممکن است نتوانید چربی های موجود در گوشت را راحت جدا کنید و مقدار زیادی چربی به مایه شما وارد شود.

اگر یک بار سراغ چرخ گوشت رفته باشید، می دانید چه فرآیند خسته کننده ای را باید پشت سر بگذارید.

علاوه بر این شما می توانید همزمان چند نوع مایه کباب را خریداری کرده و مصرف کنید. به عنوان مثال مایه کباب کوبیده بوقلمون، مایه کباب کوبیده شترمرغ و مایه کباب کوبیده رژیمی را در یک مرحله خریداری کرده و زمان تهیه کباب، سفره ای رنگین تر برای طیف گسترده تری از سلیقه ها را در اختیار داشته باشید.

اگر دقت کرده باشید، هر چه تمام نکات تهیه یک مایه کباب کوبیده را هم رعایت کنید، باز هم موقع کباب کردن احتمال ریختن آن وجود دارد یا طعمی که دوست دارید را نمی چشید. از این رو بهتر است قبل از این که به سراغ کباب کوبیده پرزحمت خانگی بروید، مایه کباب کوبیده رژیمی مخصوص و خوش طعم را به صورت اینترنتی خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

lopas دوشنبه 11 شهریور 1398 زمان : 7:56 نظرات (0)
بازدید : 43

ماهیچه گوسفندی از مواد مغذی است که چربی نسبتاً کمتری از بخش های دیگر گوشت گوسفندی دارد. سال هاست که گیاهخواری سر زبان ها افتاده است و افرادی نیز هستند که به دلایل مختلف از خوردن گوشت خودداری می کنند و می گویند که بهتر است از مواد گوشتی استفاده نکنید، اما اکثر پزشکان و طب سنتی اقرار می کنند که گیاه خواری آن قدرها هم که طرفدارانش می گویند بدون ضرر نیست، به خصوص اگر طولانی مدت باشد عوارض زیادی را بر روی بدن اعمال می کند. از این رو نباید از فواید ماهیچه گوسفندی برای کسانی که مشکلات تغذیه ای دارند غافل شد و حتماً مواد غذایی گوشتی را به سمت رژیم تان هدایت کنید تا مشکلات جبران ناپذیری برای سلامت بدنتان به مرور پیش نیاید. این بخش از گوشت گوسفند دارای چربی کمتری است و می تواند برای افرادی که به مشکل چاقی دچار هستند یک گوشت مناسب محسوب شود که سبب افزایش وزن بیش از حد آن ها نمی شود.

ماهیچه گوسفندی

کمبود ویتامین B12 در گیاه خواران و جبران آن با ماهیچه گوسفندی

عوارض گیاه خواری می تواند شامل موارد متعددی شود که یکی از آن ها کمبود ویتامین های گروه ب به خصوص B12 است. این ویتامین در مواد غذایی گیاهی یافت نمی شود و اگر می خواهید آن را دریافت کنید باید به سراغ گوشت های مختلف بروید. فرقی نمی کند راسته با استخوان گوسفندی یا سر دست گوساله مصرف کنید، اما فواید ماهیچه گوسفندی در زمینه های مختلف به خصوص برای افرادی که دارای رژیم گیاه خواری بوده اند بیشتر است.

این ویتامین برای بدن بسیار مهم است و اگر کمبود آن احساس شود، قطعاً بر فعالیت های روزمره و کمبود انرژی بدن که ناشی از کم خونی است تأثیر می گذارد. همچنین می تواند در کمبود کلسیم نیز نقش داشته باشد و در نهایت آسیب های مغزی را شامل شود.

ماهیچه گوسفندی پخت شده

کمبود پروتئین را با ماهیچه گوسفندی جبران کنید

رژیم و عوارض گیاه خواری ممکن است کمبود پروتئین را برای فرد ایجاد کند. برخی افراد از پروتئین های گیاهی مانند حبوبات استفاده می کنند؛ اما مواد مغذی که در ماهیچه گوسفندی وجود دارد بسیار بیشتر و سریع جذب تر از این حبوبات است. همچنین مشکلات معده و دستگاه گوارش را هم به وجود نمی آورد. از این رو قبل از این که سر خود رژیم غذایی به خصوص رژیم های گیاه خواری طولانی مدت بگیرید، فکری به حال منابع پروتئین که نیاز دارید کنید. بهتر است اگر می خواهید رژیم لاغری بگیرید، حداقل هفته ای یک وعده کم حجم هم که باشد از مقداری گوشت استفاده کنید. یک وعده پلو ماهیچه گوسفندی یا خورشت راسته با استخوان گوسفندی می تواند هم از نظر ذائقه شما را راضی کند، هم مواد مغذی مورد نیاز بدن تان را تا حدی تأمین کند.

 

عوارض گیاه خواری و کمبود آهن و جبران آن با ماهیچه گوسفندی

بسیاری از گیاهان دارای مقدار زیادی آهن در بافت های خود هستند. از این رو افرادی که گیاه خواری را به جای همه چیز خواری انتخاب می کنند، معمولاً نگران نیستند که کمبود آهن به بدن آن ها آسیب وارد کند؛ اما بهتر است بدانید، آهن موجود در مواد غذایی گیاهی نسبت به آهن که در گوشت وجود دارد قابل دسترسی کمتری است. همچنین اسید فیتیک در اکثر ترکیبات گیاهی وجود دارد و باعث می شود تا جذب آهن از آن ها کم شود. از این رو استفاده از فواید ماهیچه گوسفندی می تواند به افزایش آهن موجود در خون کمک شایانی کند و به کم خونی نینجامد

 

کمبود کلسیم و پوکی استخوان و جبران آن با ماهیچه گوسفندی

قطعاً یک خورشت که با راسته با استخوان گوسفندی درست شده است می تواند مقدار زیادی کلسیم مورد نیاز بدن را تأمین کند. به همین علت اگر نیاز دارید بهترین مواد مغذی را به بدن خود برسانید باید از گوشت استفاده کنید. کلسیم در رژیم گیاه خواری جایگاه چندانی ندارد. همچنین وجود اگزالات در کنار کلسیم موجود در اکثر منابع غذایی گیاهی می تواند سبب شود تا این ماده معدنی در بدن جذب نشود. همچنین گوشت جات به خصوص برخی از ماهی ها و حتی گوشت گوسفندی باعث می شود تا مقداری ویتامین D, K به بدن برسد. به همین علت مشکلاتی مانند پوکی استخوان در افراد گیاه خوار دیده می شود که در افرادی که در طول هفته از ماهیچه گوسفندی و دیگر گوشت ها استفاده کرده اند دیده نمی شود.

از ین رو هر چند گیاهان دارای مواد مغذی و ویتامین های زیادی هستند و ممکن است بسیاری از نیازهای انسان را برطرف کنند، اما قطعاً اگر این رژیم غذایی برای انسان مناسب بود، از ابتدا انسان را به عنوان یک موجود همه چیز خوار بر روی جهان نمی فرستادند!

برخی از دانشمندان معتقدند دلیل این که انسان یک موجود همه چیز خوار است این بوده که رشد مغزی و جسمی مناسب داشته باشد و بتواند به زندگی متمدن خود به خوبی ادامه دهد.

lopas دوشنبه 11 شهریور 1398 زمان : 7:47 نظرات (0)
بازدید : 48

چرخ کرده سینه مرغ را می توانید این بار برای یک غذای خوشمزه ی و خاص مورد استفاده قرار دهید. اگر از غذاهای تکراری خسته شدید و می خواهید یک بار دیگر تنوعی در نوع غذاهایی که تهیه می کنید بدهید، بهتر است این بار یک کباب تابه ای مخصوص و خوشمزه را تدارک ببینید. این کباب تابه ای خوشمزه علاوه بر طعم خوبی که دارد رنگ و زیبایی را هم برای سفره ی شما به ارمغان می آورد. با ما همراه باشید تا روش تهیه این کباب تابه ای خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

گوشت مرغ

مواد اولیه کباب تابه ای دو رنگ با چرخ کرده سینه مرغ

برای تهیه این غذا به چند نوع گوشت چرخ کرده نیاز دارید.

  • چرخ کرده سینه مرغ 500 گرم
  • پیاز یک عدد بزرگ
  • چرخ کرده گوسفندی یا گوساله 500 گرم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
  • سیر چهار حبه
  • زعفران آب شده نصف استکان
  • روغن دو قاشق غذاخوری

برای گوشت قرمز می توانید از چرخ کرده گوساله یا گوسفند استفاده کنید.

 

روش تهیه چرخ کرده سینه مرغ و گوشت و مایه کباب

برای این که یک کباب تابه ای خوش طعم داشته باشید، باید ابتدا مایه کباب را فراهم کنید. می تواند سینه مرغ را با تکه های بدون استخوان گوشت گوساله یا گوسفند و حتی ترکیبی به صورت جداگانه چند بار چرخ کنید. ولی چرخ کرده سینه مرغ، چرخ کرده گوساله و چرخ کرده گوشت را می توانید به صورت آماده از بیرون تهیه کنید. در این صورت نیازی به چرخ کردن مقدار زیادی گوشت ندارید و می توانید این مواد را تازه و به مقدار لازم تهیه کنید.

گوشت چرخ کرده گوسفندی و مرغ را در ظروف جداگانه ورز دهید پیاز و سیر را رنده کرده و آب آن را بگیرید و نصف آن را در چرخ کرده گوساله یا گوسفندی بریزید، نصف دیگر را در چرخ کرده سینه مرغ، سپس آن ها را کاملاً ورز دهید تا حالتی چسبناک به خود بگیرد. سپس نمک، فلفل و زردچوبه را به مایع اضافه کنید و کاملاً مخلوط کنید که در تمام قسمت های آن وارد شود. این کار را برای هر دو نوع گوشت در ظروف جداگانه انجام دهید تا مایعی یک دست و کامل داشته باشید.

سپس مقدار زعفران آب شده را به گوشت چرخ کرده سینه مرغ اضافه کرده و مخلوط کنید تا رنگ آن کاملاً زعفرانی و زیبا شود.

بهتر است برای این که مایع کاملاً طعم دار شود و برای طبخ آماده شود، چند ساعت درب ظرف را ببندید و آن را در یخچال نگهداری کنید.

سپس آن را از یخچال بیرون آورید. تابه رژیمی یا یک تابه نچسب را بر روی شعله ی گاز بگذارید و روغن را در آن گرم کنید. پس از داغ شدن روغن، یک لایه با ضخامت دو سانتی متر و عرض 4 سانتی متر از مایه چرخ کرده گوسفندی را در تابه قرار دهید تا کاملاً یک لایه از ابتدا تا انتهای تابه را بپوشاند. سپس کنار آن یک لایه از مایع چرخ کرده سینه مرغ را به همان اندازه و چسبیده به مایه قبلی قرار دهید. این کار را ادامه دهید تا ماهی تابه شما پر از مایه های دو رنگ و مختلف شود.

بعد از چند دقیقه که مواد با شعله ی ملایم پخت، آن را برگردانید تا سمت دیگر آن نیز بپزد و کبابی شود. سپس آن را در دیس بکشید. این کباب را می توانید با پلو یا به عنوان غذای نونی با گوجه کباب و سس گوجه سرو کنید.

گوشت مرغ 3

نکاتی برای طبخ کباب تابه ای دو رنگ با چرخ کرده سینه مرغ و گوشت

  • برای این که کباب شما ظاهری زیباتر داشته باشد، می توانید پس از پهن کردن مایع در تابه، به صورت افقی مواد را ببرید. کباب را با برشی که زده اید برگردانید تا هر بخش از کباب شما شامل بخش هایی از کباب مرغ و گوشت به هم چسبیده باشد.
  • شعله ی اجاق باید کم باشد تا مواد کاملاً مغز پخت شود.
  • ورز دادن مواد اهمیت زیادی دارد زیرا باعث می شود این مواد به هم بچسبند و مایه کباب وا نرود.
  • آب پیاز باعث می شود کباب حالت چسبنده خود را از دست دهد، از این رو آب پیاز را جدا کنید و در مایه نریزید.
  • اگر از طعم سیر خوشتان نمی آید می توانید آن را حذف کنید. ولی سیر باعث می شود کباب تان طعم بهتری داشته باشد.
  • می توانید این کباب را در تابه های رژیمی دو درب تهیه کنید و با برگرداندن ظرف به راحتی سمت دیگر کباب را نیز بر روی اجاق گاز قرار دهید.

کباب تابه ای خوشمزه با گوشت چرخ کرده سینه مرغ و گوشت چرخ کرده گوسفندی طعم یک غذای عالی را برای شما به ارمغان می آورد و به علت رنگ و طرح زیبایی که دارد کودکان نیز از آن استقبال می کنند.

lopas یکشنبه 10 شهریور 1398 زمان : 8:13 نظرات (0)
بازدید : 45

دنبه گوسفندی یکی از اجزای گوشت گوسفندی است که کاملاً از پیه تشکیل شده است. برخی افراد فکر می کنند به علت این که چربی این قسمت زیاد است، استفاده از آن ممکن است مضر باشد؛ اما بهتر است بدانید اگر در گوشت خورشتی گوسفندی مقداری از این دنبه ها قرار دهید هم طعم آن بهتر می شود هم به عنوان یک ماده ی مغذی و انرژی زا می توانید از آن نهایت بهره را ببرید. البته با توجه به این که مصرف هر ماده ی غذایی باید به اندازه صورت گیرد، بدون شک دنبه و روغن حاصل از آن نیز نباید به مقدار زیادی مصرف شود؛ اما چه روش هایی برای استفاده از دنبه گوسفندی وجود دارد و این بخش از گوسفند چه خواصی دارد؟

دنبه گوسفندی

روش های استفاده از دنبه گوسفندی

اگر شما هم در مورد خواص دنبه گوسفندی اطلاعاتی به دست آوردید و می خواهید به نحوی آن را در غذای خود بگنجانید، بهتر است ابتدا روش هایی را برای مصرف بهتر آن بدانید. ساده ترین روش که می توانید از این ماده مغذی استفاده کنید، همراه کردن مقداری از دنبه با گوشت خورشتی گوسفندی است. همچنین هنگامی که گوشت گوسفندی را برای کباب آماده می کنید با قرار دادن تکه های کوچک دنبه لابه لای کباب ها، هم طعم بهتری به کباب می دهید و هم آن را ترد و خوشمزه می کنید. در عین حال از خواص دنبه نیز بهره مند می شوید.

می توانید همراه با گوشت گوسفندی مقداری دنبه نیز خریداری کنید و هنگام سرخ کردن گوشت برای تهیه یک غذای خورشتی گوسفندی خوشمزه، تکه ای از دنبه را در آن قرار دهید و با روغنی که از آن به دست می آید گوشت را سرخ کنید. از این رو نیازی به استفاده از روغن های صنعتی و مضر ندارید.

برخی افراد به صورت جداگانه مقدار زیادی دنبه گوسفندی خریداری می کنند و آن را آب کرده و نگهداری می کنند. با تهیه این روغن نیازی به استفاده از روغن های صنعتی ندارند. از این رو می توانند از روغن دنبه برای تهیه غذا بهره ببرند و در عین حال که مواد مغذی این روغن را دریافت می کنند، نگرانی از بابت مصرف روغن های صنعتی نداشته باشند.

مزایای زیادی در این بخش از گوشت گوسفند وجود دارد که باعث شده در طب سنتی به مقدار زیاد از آن استفاده شود.

 

 

خواص دنبه گوسفندی که بهتر است بدانید

برخی افراد فکر می کنند مصرف روغن های مایع ضرر کمتری نسبت به مصرف دنبه گوسفندی دارد؛ اما بهتر است بدانید مصرف این ماده ی غذایی خطر انسداد شریان ها و مشکلات قلبی و عروقی را به مقدار زیادی کاهش می دهد. از این رو افراد زیادی هنگامی که اقدام به خرید شقه گوسفندی می کنند، در کنار آن از دنبه نیز استفاده می کنند تا بتوانند به جای مصرف روغن های صنعتی از این روغن طبیعی و سالم بهره ببرند.

دنبه گوسفندی طبع گرم دارد و این عامل سبب می شود در بدن حالت روان تری داشته باشد و در رگ ها رسوب نکند.

روغن دنبه دارای مقدار زیادی انرژی است، به همین علت برای افرادی که مشکل ضعف دارند بسیار مناسب است و می تواند انرژی مورد نیاز افراد با فعالیت بدنی بالا را تأمین کند.

دنبه گوسفندی سرشار از مواد مغذی مانند اسیدهای چرب اشباع نشده، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های قوی است. از این رو برای درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات در بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

مصرف دنبه گوسفندی باعث می شود تا پوست و مو تقویت شود و شفافیت را به پوست هدیه می دهد؛ زیرا حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب گروه امگا است که برای بدن به خصوص پوست و مو بسیار مفید است.

روغن دنبه کلسترول بد را در بدن کاهش داده و باعث افزایش کلسترول خوب بدن می شود. همچنین یک ماده مغذی نشاط آور و انرژی زاست که برای درمان افسردگی می توان از آن استفاده کرد.

 

روغن پالم

استفاده موضعی از دنبه گوسفندی

همانطور که گفته شد این ماده غذایی در طب سنتی به مقدار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. از این رو می توان از بهترین انواع آن بهره برد و کیفیت زندگی را به کمک آن افزایش داد. در بیماری های مزمن مانند رماتیسم و دیسک کمر از این روغن برای ماساژ بدن استفاده می شود و به مقدار زیادی باعث التیام درد در استخوان ها و کوفتگی عضلات می شود.

دنبه گوسفندی را می توان به صورت جداگانه یا همراه شقه گوسفندی خریداری کرد و برای درمان شکستگی استخوان به صورت موضعی و حتی خوراکی استفاده کرد. این بخش از گوشت گوسفند خواص زیادی برای ترمیم سریع تر استخوان هایی که آسیب دیده اند دارد.

این ماده باعث می شود تا خونرسانی به مناطق آسیب دیده بیشتر شود و از این طریق سریع تر ترمیم شده و شکستگی و درد آن ها کمتر شود. از این رو یک درمان مناسب و کم هزینه است.

lopas یکشنبه 10 شهریور 1398 زمان : 8:09 نظرات (0)
بازدید : 38

جوجه کباب تندوری را از بیرون به صورت آماده خریداری کنید. ولی پیشنهاد می کنیم کمی تنبلی را کنار بگذارید و این بار با تهیه کباب تندوری خانگی اهل منزل را غافلگیر کنید. به خصوص اگر جزو خانواده هایی هستید که غذاهایی را طعم تند دوست دارید، بهترین گزینه برای یک شام خوشمزه هم برای خودتان هم مهمانی هایتان تدارک یک کباب تندوری ناب است. با ما همراه باشید تا طرز تهیه یک کباب هندی خوش طعم و تند را فراگیرید.

تندوری

مواد اولیه کباب تندوری خوشمزه

کباب تندوری یکی از غذاهای معروف هندی است که به علت طعم و عطر خاصی که دارد و ادویه های مختلفی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد، افراد زیادی به آن علاقه دارند و کم کم خود را در ذائقه ی ایرانی ها نیز جای داده است. مهم ترین مرحله ی تهیه این کباب، تدارک دیدن مواد اولیه ی آن و ادویه هایی است که در این غذا مورد استفاده قرار می گیرد. مواد لازم برای تهیه سس و کباب هندی خوشمزه شامل موارد زیر است:

 

  • ران مرغ 5 عدد
  • پیاز متوسط دو عدد
  • سیر 3 حبه
  • آبلیمو دو قاشق غذاخوری
  • ماست یک پیمانه
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • پودر تخم گشنیز 1 قاشق چای خوری
  • پودر پاپریکا 1 قاشق چای خوری
  • ادویه کاری یک قاشق چای خوری
  • زیره سیاه 1 قاشق چای خوری
  • پودر زنجبیل یک سوم قاشق چای خوری
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
  • فلفل سبز تند به مقدار لازم
  • رنگ خوراکی قرمز

 

طرز تهیه سس کباب تندوری

برای تهیه ی سس کباب باید مواد اولیه مانند ماست، آبلیمو، فلفل سبز، یک عدد پیاز، سیر، نمک و سایر ادویه جات را با هم در داخل غذاساز بریزید تا مایعی غلیظ به دست آید. رنگ خوراکی و زعفران را هم به مایع به دست آمده اضافه کنید. مقدار این دو ماده، بسته به نظر خودتان دارد و می توانید آن ها را کم کم اضافه کنید تا بتوانید در رنگ مورد نظرتان برای مایه تندوری را ایجاد کنید. اگر در نهایت احساس کردید مایع غلیظ تر از حد مورد نیازتان شده است، می تواند به آن کمی آب اضافه کنید.

تندور 463416

طرز تهیه کباب تندوری با طعم تند

برای تهیه کباب تندوری باید چند خراش در ران مرغ ایجاد کنید. سپس آن ها را در مایع آب و نمک در یک قابلمه به مدت نیم ساعت بگذارید بماند تا نمک به خوبی در بافت آن نفوذ کند. اگر مرغ را در داخل یخچال بگذارید بهتر است و طعم بهتری به خود می گیرد.

بعد از آماده شدن سس، مرغ ها را از آب نمک بیرون آورده و در داخل ظرف سس قرار دهید. این مایه باید حدود یک روز فرصت داشته باشد تا به داخل بافت مرغ نفوذ کند و کاملاً آن را خوش عطر و طعم کند. از این رو روی ظرف را با یک سلفون بپوشانید و اجازه دهید طعم دار شود.

بعد از مدت زمان حداقل یک شب، سینی فر را چرب کنید و یک عدد پیاز را حلقه حلقه کنید و در کف آن بچینید. فلفل های سبز را هم در آن قرار دهید. سپس مرغ را از مواد بیرون بیاورید و بر روی پیاز و فلفل قرار دهید. باید روی سینی فر را با سلفون بپوشایند تا در حین پخت مرغ خشک نشود. می توانید روی سلفون را چند سوراخ کنید تا بخار ایجاد شده از روی مرغ بیرون آمده و باعث بخار پز شدن کباب تندوری شما نشود.

دمای فر را بر روی 170 درجه بگذارید و یک ساعت مرغ تندوری را درون آن قرار دهید. بعد از یک ساعت سلفون را بردارید و اگر مرغ پخته بود روی آن را با کمی روغن آغشته کنید. حال گریل فر را روشن کنید تا سطح مرغ نیز کاملاً برشته شود.

کباب تندوری شما حالا آماده است و می توانید یک غذای خوشمزه را بر روی سفره ی خود ببرید.

 

نکاتی در مورد تهیه کباب تندوری

شاید آماده کردن سس تندوری و انواع ادویه جاتی که در آن به کار می رود برای هر کسی کاری راحت نباشد. از این رو می توانید تندوری را به صورت آماده خریداری کنید و فقط بخش پخت آن را خودتان آماده کنید.

با توجه به این که مواد موجود در سس باعث نرم شدن بافت ران مرغ می شود، زمان پخت زیادی برای آن نیاز نیست.

برخی افراد جوجه تندوری را به سیخ می کشند و آن را به صورت معمولی کباب می کند. پس می توانید از روش های مختلفی برای تهیه ی این غذای خوش عطر و طعم بهره ببرید.

lopas جمعه 14 تیر 1398 زمان : 17:27 نظرات (0)
بازدید : 169

انواع جوجه های طعم دار برای کبابی کردن یک گزینه ی عالی هستند. شما می توانید به راحتی با آن ها یک کباب خوشمزه تهیه کنید. اگر جزو افرادی هستید که در زمینه ی فروش گوشت و مرغ فعالیت می کنید، اگر بتوانید محصولات متنوع تری را به مشتریان خود ارائه دهید، کسب و کاری پررونق خواهید داشت. تعاملات بیشتر مردم با فرهنگ های مختلف نسبت به گذشته باعث شده است که با استفاده از ترکیبات مختلف بتوان انواع مواد غذایی متنوع را با طعم های مختلف در تمام نقاط کشور مورد استفاده قرار داد. به همین علت تنوع انواع جوجه های طعم دار مانند جوجه سینه زعفرانی، کتف مرغ عشایری، جوجه ران بندری و ... به صورت تازه در اکثر فروشگاه های مرغ و گوشت قابل دسترسی است.

 

جوجه کباب 561635

انواع جوجه های طعم دار برای تهیه کباب

کباب یک غذای خوشمزه است که تمام افراد آن را می پسندند، به همین علت انواع جوجه های طعم دار و ساده را می توانید برای ذائقه های مختلف کبابی کرده و یک سفره رنگین با غذاهای متنوع و خوشمزه تدارک ببینید. ادویه ها و ترکیبات مختلفی که به جوجه اضافه می کنند می تواند هر ذائقه ای را راضی نگه دارد. شما می توانید یک دیس بزرگ کباب با بال مرغ جنگلی، جوجه سینه زعفرانی، جوجه ران بندری، کتف مرغ عشایری و ... تهیه کنید تا هر کسی بتواند بین انواع جوجه های طعم دار که کباب کرده اید، طعم متناسب با ذائقه ی خود را پیدا کنید. مهمان نوازی از خصوصیات ویژه ی ما ایرانی هاست و مهم ترین مقوله در مهمان نوازی نیز پذیرایی و غذاهایی است که تدارک می بینید.

کباب با انواع جوجه های طعم دار را برای وعده ی ناهار و شام می توانید مورد استفاده قرار دهید. اگر بخواهید خودتان انواع طعم جوجه ها را تدارک ببینید قطعاً هم هزینه های بیشتری را متحمل می شوید هم زمان بر و خسته کننده است. پس بهتر است این نوع جوجه ها را به صورت تازه و آماده تهیه کنید تا غذایی خوش طعم را با آن ها تهیه کنید.

 

خرید انواع جوجه های طعم دار به صورت تناژ

کسانی که به جوجه های طعم دار به مقدار زیاد نیاز دارند می توانند این محصول را به صورت تناژ خریداری کنند و مورد استفاده قرار دهند. جوجه های طعم دار انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها برای ذائقه ای خاص تدارک دیده شده است. از این رو بهتر است چندین نوع از این جوجه ها را خریداری کنید تا بتوانید مشتریان خود را راضی نگه دارید.

خرید جوجه های طعم دار به صورت تناژ و عمده این امکان را به شما می دهد که تخفیف دریافت کنید و همین طور بتوانید شرایط حمل بهتر و مطمئن تری را برای آن ها در نظر بگیرید. این جوجه ها شرایط نگهداری استانداردی دارند تا بتوانند چند روز سالم بمانند. از این رو اگر نوع تازه این جوجه ها را نیاز دارید برای مراسم ها و حتی فروش می توانید خریدی مطمئن داشته باشید.

این جوجه ها کیفیت خوبی دارند و از مواد اولیه مرغوب تهیه شده اند. به همین علت طعم یک کباب ناب را به شما هدیه می دهند و می توانید به راحتی این جوجه ها را به هر کسی پیشنهاد دهید. اگر بخواهید به صورت تناژ سفارش دهید، می توانید حتی درخواست استفاده از مرغ سبز را به جای مرغ معمولی در سفارش خود ثبت کنید.

 

جوجه کباب 5136561

چه افرادی به صورت تناژ انواع جوجه های طعم دار را خریداری می کنند؟

بیشترین خرید تناژ از انواع مرغ و محصولات آن، مربوط به فروشگاه هایی است که عرضه به صورت عمده و خرده فروشی از این مواد غذایی را بر عهده دارند. با توجه به این که انواع جوجه های طعم دار تازه باید در عرض چند روز مصرف شوند، معمولاً هر فروشگاهی نمی تواند به مقدار زیاد از آن ها سفارش دهد مگر این که مشتریان زیادی در این زمینه داشته باشد.

برخی افراد مانند کسانی که مجالس بزرگ دارند و می خواهند کباب را به عنوان غذای مهمانی خود انتخاب کنند، می توانند به صورت تناژ انواع جوجه های طعم دار مانند کتف مرغ عشایری، جوجه ران بندری، جوجه سینه زعفرانی و ... را خریداری کنند. در این صورت این محصولات غذایی را با قیمت مناسب تری خریداری می کنند و می توانند حتی سفارشات خود را در این خصوص ارائه دهند.

همچنین رستوران ها و مراکز پخش غذا نیز می توانند انواع جوجه های طعم دار تازه و خوشمزه را به صورت تناژ خریداری کنند و مورد استفاده قرار دهند. منوی غذایی متنوع در این مراکز بسیار مهم است.

تالارهایی که مجالس مختلف جشن و عروسی و مجالس رسمی برگزار می کنند از دیگر مراکزی هستند که می توانند از این خدمات استفاده کنند و به صورت تناژ انواع جوجه های طعم دار را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهند. در این صورت غذاهای متنوع تری را می توانند تدارک ببینند.

lopas دوشنبه 10 تیر 1398 زمان : 1:30 نظرات (0)
بازدید : 48

جگر گوسفندی جزو مواد غذایی است که ممکن است بارها آن را به دیگران پیشنهاد داده باشید. به خصوص هنگامی که فرد در اثر خونریزی شدید یا به هر علتی دچار کم خونی شده باشد، بهترین گزینه برای وعده های غذایی وی، جگر گوسفندی است. این ماده ی غذایی بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن را مانند ماهیچه گوسفندی و چند برابر آن در خود ذخیره می کند. از این رو موادی مانند انواع ویتامین های مختلف و املاح معدنی مانند مس و آهن و اسید فولیک را در خود ذخیره می کند. پس اگر می خواهید یک غذای به اصطلاح مفید و مختصر بخورید، حتماً جگر را انتخاب کنید.

جیگر 41643163

مواد مغذی موجود در جگر گوسفندی

همانطور که گفته شد ویتامین های مختلفی مانند، ویتامین D, A,B12,E در این ماده ی غذایی مفید وجود دارد. این ویتامین ها همگی مورد نیاز بدن هستند و نبود آن ها باعث می شود تا سلامت فرد به خطر بیفتد. پروتئین و املاح معدنی مختلفی مانند آهن، مس، زینک، سلنیوم و ... است. اسیدهای چرب مفید و اسیدهای آمینه مفید برای بدن همگی در این بخش از بدن گوسفند جمع شده اند. از این رو اگر می توانید آن را برای تمام افراد خانواده خود بجز کودکان زیر یک سال مورد استفاده قرار دهید.

 

مصرف جگر گوسفندی و رفع کم خونی

یکی از مهم ترین خواص جگر گوسفندی، خونسازی به واسطه داشتن فولیک اسید، آهن و ویتامین B12 است. غلظت این مواد مغذی در این بخش از بدن نسبت به گوشت های دیگر بسیار بیشتر است. به همین علت است که برای افرادی که دچار خونریزی شده اند یا مدتی سو تغذیه داشته اند مصرف آن توصیه می شود. سلول های قرمزی خونی با مصرف جگر به سرعت تولید می شود و از آنمی جلوگیری می کند. کم خونی سبب می شود تا تغذیه دیگر اندام های بدن به خصوص مغز با مشکل مواجه شود و باعث تحلیل رفتن اندام های داخلی شود.

 

سلامت مغز و تقویت حافظه با جگر گوسفندی

ویتامین B از جمله ویتامین هایی است که سبب می شود تا سلول های عصبی به خوبی کار خود را انجام دهند. کمبود این نوع ویتامین به زوال مغز و اختلالات مربوط به آن می انجامد. ویتامین B1 در سرعت انتقال دهنده های حسی و تقویت حافظه تاثیر بسیار زیادی دارد. از این رو با مصرف جگر به خوبی می توان از مغز و سلول های عصبی محافظت کرد. این ترکیبات در ماهیچه گوسفندی اما به مقدار کمتر هم وجود دارد.

کولین از دیگر موادی است که در جگر وجود دارد و در بهبود حافظه نقش بسیار مهمی ایفا می کند. مصرف بلند مدت کولین از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می کند و در دوران پیری به شدت مورد نیاز بدن است.

جیگر 5163541

تقویت سیستم ایمنی بدن با مصرف جگر گوسفندی

جگر گوسفندی حاوی مقدار زیادی ویتامین A و زینک است. رگ های خونی به کمک این ویتامین سلامت بالایی خواهند داشت و با جلوگیری از آسیب به بافت رگ ها سیستم ایمنی تقویت می شود. این سیستم مهم ترین بخش برای مبارزه با عوامل بیماری زا است. کمبود ویتامین A سبب می شود تا بیماری های خود ایمنی در فرد شکل گیرد. این دو ماده ی حیاتی سبب می شوند تا بدن در برابر یک سری عوامل بیماری زا و رادیکال های آزاد مقاومت بالایی داشته باشند.

 

سلامت قلب و جلوگیری از سرطان با مصرف جگر گوسفندی

قلب و عروق یکی از بخش های مهم در بدن است. سلنیوم از املاح معدنی موجود در جگر گوسفندی است. مصرف این ماده غذایی به شما کمک می کند تا در سنین بالا نیز بتوانید قلب و بدنی سالم داشته باشید. این ماده ی معدنی از جمله آنتی اکسیدان های قوی است که از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی به خصوص در سنین بالا جلوگیری می کند.

 

محافظت از چشم با مصرف جگر گوسفندی

حتماً شما هم از ویتامین A و تاثیر آن بر چشم اطلاع دارید و می دانید که هویج را برای ویتامین A زیادی که دارد مورد استفاده قرار می دهند. جگر نیز یک منبع عالی از این ویتامین است و می تواند به خوبی نیازهای بدن را در این مورد رفع کند. مصرف جگر سبب می شود تا عفونت های چشمی، آب مروارید و دیگر بیماری های چشم به سراغ تان نیاید.

 

نکاتی در مورد مصرف جگر گوسفندی

هر ماده ی غذایی هر چند مواد مغذی مفیدی داشته باشد، مصرف بیش از حد آن ممکن است برای بدن مضر باشد. از این رو مصرف بیش از حد ویتامین A نیز ممکن است برای بدن مضر باشد. این ویتامین محلول در چربی است و از بدن دفع نمی شود. به همین علت اگر مقدار زیادی از آن مصرف شود، سبب مسمومیت بدن می شود.

علاوه بر این چربی این ماده ی غذایی زیاد است. به همین علت ممکن است در صورت مصرف مکرر و بیش از حد آن، مشکلاتی مانند گرفتگی عروق، افزایش کلسترول خون و ... اتفاق افتد. پس اگر می خواهید جگر گوسفندی را مصرف کنید، آن را بیش از یک وعده در هفته مورد استفاده قرار ندهید. البته در مواردی که مشکلاتی مانند کم خونی شدید هست، به صورت دوره ای مصرف بیشتر آن مشکلی ندارد.

lopas شنبه 08 تیر 1398 زمان : 1:15 نظرات (0)
بازدید : 34

مرغ و متعلقات آن مصرف بالایی دارند. تنوع غذایی که با مرغ و تکه های مختلف آن تهیه می شود بسیار زیاد است. از این رو فروشگاه های زیادی در زمینه ی مرغ و متعلقات آن مانند مرغ کامل، کتف مرغ، بال مرغ، مغز ران مرغ و دیگر اجزای آن فعالیت می کنند تا بتوانند این محصولات را به صورت تازه در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. مرغ دارای منابع ویتامینی و پروتئینی زیادی است و قیمت آن نسبت به گوشت مناسب تر است. از این رو مصرف بالایی دارد. فروشگاه های عرضه محصولات مربوط به مرغ، به صورت تناژ خرید خود را انجام می دهند تا بتوانند جوابگوی نیاز بازار باشند. تهیه محصولات تازه و با کیفیت و همین طور راه های ساده تری برای خرید قطعاً می تواند فروشنده ها و مصرف کنندگان این ماده ی غذایی را راضی نگه دارد. از این رو امروزه روش های مختلفی برای خرید به صورت حضوری و غیر حضوری فراهم شده است و کارایی بسیار بالایی دارد.

مرغ کامل 451643541

خرید انواع مرغ و متعلقات تناژ

از مرغ در غذاهای خورشتی، انواع خوراک، کباب و ... استفاده می شود. در هر کدام از آن ها نیز می توان بخش خاصی از مرغ را مورد استفاده قرار داد. مرغ کامل معمولی یا مرغ سبز را می توان به صورت تناژ تهیه کرد و اجزای آن را در هنگام ارائه به مشتری جدا کرد؛ اما برای راحتی کار روش هایی مانند خرید مغز ران مرغ، کتف مرغ، بال مرغ، جگر مرغ و... به صورت جداگانه گزینه ی بهتری است تا بتوانید راحت تر اقدام به خرید و فروش کنید. فروشگاه های حرفه ای و بزرگ از مراکز معتبر اقدام به خرید محصولات خود می کنند تا بتوانند مشتریانی همیشه راضی داشته باشند.

این کسب و کارها زمانی موفق هستند که انواع مرغ مانند مرغ سبز و مرغ کامل معمولی را به همراه متعلقات آن ها برای مشتریان خود در بسته بندی های استاندارد و بهداشتی عرضه کنند. از این رو باید هنگام خرید از مراکز معتبر بهره ببرند تا هم از نظر کیفیت هم از نظر قیمت و بسته بندی بهترین ها را به صورت تناژ تهیه کنند. هنگامی که عمده خرید می کنید معمولاً قیمت مناسب تری را دریافت می کنید و ممکن است حتی تخفیف های ویژه هم در اختیار شما قرار گیرد. علاوه بر این نیازی به خرید مجدد در بازه زمانی کوتاه نخواهید داشت.

 

خرید مرغ و متعلقات به صورت تناژ مناسب چه کسانی است؟

نه تنها فروشگاه های مرغ و گوشت به خرید تناژ نیاز دارند بلکه مکان هایی مانند رستوران، تالار، بیرون بر، تشریفات مجالس و ... نیز به خرید مرغ در انواع مختلف نیاز دارند. این مکان ها هر روزه مقدار زیادی مرغ کامل، کتف و بال، مغز ران مرغ و ... را در غذاهای خود مورد استفاده قرار می دهند. همچنین انواع جوجه های طعم دار برای کبابی نیز مورد نیاز آن هاست. از این رو ممکن است حتی بیشتر از یک فروشگاه بزرگ به خرید مرغ نیاز داشته باشند. از آن جا که طعم غذاهای طبخ شده به کیفیت مواد اولیه ارتباط نزدیکی دارد، باید سعی شود بهترین کیفیت مرغ و متعلقات را برای خرید مورد استفاده قرار داد.

رستوران ها و تهیه غذاهای بزرگ و معروف بهترین مواد اولیه را تهیه می کنند و حساسیت بالایی بر روی این بخش دارند. به خصوص در زمینه گوشت و مرغ اهمیت آن بسیار بالاتر است. به همین علت دنبال مراکز بزرگ و معتبر هستند که بتوانند خرید مطمئن از انواع مرغ و متعلقات داشته باشند.

افرادی که مراسمات بزرگ دارند مانند جشن های مختلف نیز به خرید مرغ و محصولات آن به صورت تناژ نیاز دارند و به جای خرید از فروشگاه های کوچک می توانند از مراکز بزرگ تر خرید کنند.

مرغ کامل 86548

 

خرید غیر حضوری مرغ و متعلقات به صورت تناژ

امروزه اینترنت به کمک کسب و کارهای مختلف آمده است و باعث شده تا بتوان به کمک آن راحت تر فعالیت های خود را انجام داد. با توجه به این که بیشتر وقت افراد برای خرید در بازار هدر می رود، اگر بتوان به صورت مجازی خرید خود را انجام داد بسیار بهتر خواهد بود. فروشگاه های معتبر اینترنتی مرغ و متعلقات نیز وجود دارند که می توان به راحتی از آن ها خرید کرد و یک کار چند ساعته را در چند دقیقه انجام داد. این صرف جویی در وقت برای این قشر که همیشه فعال هستند بسیار مهم و باارزش است.

همچنین خرید اینترنتی می تواند به شما کمک کند تا محصولاتی تازه تر دریافت کنید و حتی قیمت مناسب تری برای یک خرید تناژ بپردازید. برای این نوع محصولات از ماشین های مخصوص یخچال دار استفاده می شود تا مرغ و متعلقات آن تا زمان رسیدن به دست مشتری کاملاً تازه و سالم بمانند.

سفارش شما در اسرع وقت با توجه به آدرسی که در سایت فروشگاهی مرغ و گوشت ثبت کرده اید برای شما ارسال می شود.

lopas شنبه 01 تیر 1398 زمان : 19:22 نظرات (0)
اطلاعات کاربری
آرشیو
  • 1399
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 509
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 26
  • بازدید امروز : 58
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 87
  • بازدید ماه : 1,977
  • بازدید سال : 6,990
  • بازدید کلی : 38,966

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد